torsdag den 2. juni 2011

udflugt

Er der nogen, der nyder, at der nu er en seng i biblioteket, så er det Agnes - hun hygger sig mange timer om dagen . . .
Til gengæld har Albert nu de seneste 2 nætter/tidligt morgen ligget tværs over min mave - og nydt det - det der med at ligge hos nogen er ellers ikke Alberts livret
Onsdag var der nye udfordringer - jeg skulle i bad og have vasket hår! Det er ikke let, når man har badekar og ikke bruseniche - men DH fjernede alt fra gulvet, placerede en hvid plastik havestol på gulvet, og jeg overvandt frygten for trinet og kom helskinnet ud. Forhænget blev trukket rundt om stolen for at minimere vandet - og så var det egentlig piece of cake med lidt strækøvelser for at nå vand og slange. Samtidig skulle DH så finde ud af kørestolen, og hvordan den skilles ad m.m., for jeg havde tid hos Gitte til at blive klippet, og skulle så derop med kørestol - det lykkedes ikke at slå stolen sammen, så bagklappen måtte holdes sammen med høstbindegarn. Gitte har skinner, der blev lagt op ad trappen, og heldigvis kom vores advokat og hjalp til med at køre mig op og ind - jeg var nærmest rædselsslagen for at der skulle ske mig mere, og hvad hjælper det så, at de siger, at jeg skal slappe af?
Efter klipningen skulle jeg så køres ad rampen til apoteket. Jeg havde bidt i det sure æble og bestilt flere af de syntetiske morfinpiller. Jeg blev hjemsendt med 8 piller, og det er nødvendigt med en til natten - og nogle dage også en om morgenen. Lægen foreslog 100 stk, men jeg synes, at 50 må være rigeligt - smerterne må da for ....... snart blive færre.
Desuden havde jeg bestilt en recept på proteindrik, hvilket skulle hjælpe på helingen af anklen - jeg kunne ikke få med appelsinsmag - men skovbær er da også OK. Min læge foreslog godt nok, at man selv kunne lave det med kærnemælk, æggeblomme og saft - men DH er vist belastet så rigeligt nu. Om aftenen valgte jeg at sidde i kørestolen foran TV - et godt valg!!

Ingen kommentarer: