torsdag den 2. juni 2011

Skyggen

Onsdag blev jeg færdig med Skyggen af Marianne Isager. Det var da også på tide, da jeg købte mønster og garn den 10. september 2009 hos Tante Hanne : 4 nøgler 47 sort/koksgrå, 1 nøgle 2 lys grøn/lime, 1 nøgle 16 petrol. Jeg blev ledt i fristelse her - og jeg kan efterfølgende se, at hun også synes, at ærmegabene er for store
strikket på pind 3
Min mening: resultatet bliver godt, og godt jeg valgte str. medium
Bøvlet at strikke:
man starter med en trekant, tager masker op og strikker endnu en trekant - gentages i alt til 4 trekanter og så strikkes endnu en firkant.
Derefter tages masker op for oven af begge stykker og der strikkes bærestykke, så tages masker op i alle 4 sider og strikkes sidestykker, så tages masker op og strikkes ærmegab - og endelig tages masker op for neden og strikkes nederste kant - for slet ikke at tale om de mange tråde, der skal syes ind
Men måske er det et godt projekt, der er fint, når man alligevel ligger/sidder i sengen og ikke kan så meget andet.
Nu er der så slået op til noget Geilsk, som ellers først skulle have strikket på busturen til Prag - men den kommer jeg jo ikke på nu - SURT, SURT, SURT.
I eftermiddag skal prøve noget nyt: sidde i kørestol og støvsuge - spændende!!
Fredag og lørdag kommer en liggende gæst - men det foregår jo på første sal - og er derfor med høflig selvbetjening

Ingen kommentarer: