søndag den 12. juni 2011

Lady of The Lake

I 1995 deltog jeg i 1st European Quilt Symposium på St. Donats Castle i det sydligste Wales. Vi skulle have en blok med til udtrækning - og jeg havde valgt at sy Lady og the Lake - over pap - med et øøøndigt beige stof med stregtegnede sommerfugle, kørt i Houston året før - og derforuden ensfarvet brun og en brun/blå blomstret. Jeg syntes så godt om mønstret, at jeg i tiden derefter syede et antal blokke. Et eller andet sted har jeg de resterende stoffer liggende, men den æske, de oprindeligt var i, er efterfølgende blevet brugt til andet formål, så . . ..
Hvert år har vi på QuiltSkandinavia 5-før-5 - hvilket betyder, at man skal være færdig med 5 UFOere før 1/5. Efter at have færdiggjort 5, startede jeg så sammensyningen af blokkene, men holdt så op - og fandt så efterfølgende lidt flere blokke
DH blev bedt om at finde dem frem - og bringe dem til mig. Rækken, der manglede at blive syet på, manglede en blok, men DH fandt 2 løse blokke, så . . . . . .
I formiddag startede jeg så sammensyningen og blev færdig lidt før frokost, men jeg har syet forkert! Jeg manglede nemlig ikke en blok i rækken - jeg har bare syet på den forkerte led - øv, øv, øv og atter øv - så nu kan jeg så starte med at sy tilbage
Imidlertid har jeg benyttet sytiden til at udtænke, hvordan det kan blive en quilt af passende størrelse (læs: større) - jeg kan placere de 2 extra blokke i hvert sit modsatte hjørne - og så sætte en applikeret bort på imellem - det giver ca. ½ meter mere på hver led
- men det bliver jo først når/hvis jeg kan komme på 1. sal.