torsdag den 9. juni 2011

onsdagens kontrol

Onsdag var den store dag, imødeset med en del nervøsitet!
Flextrafik skulle komme med liftvogn mellem 9.10 og 9.30 - han ankom klokken 9.10!
jeg blev kørt gennem haven og løftet op i bussen og spændt fast - og så kørte vi lige til Strøby Egede efter endnu en kørestolsbruger - der blev kørt til Vallø Strand til genoptræning.
Vi fortsatte til Køge Sygehus, hvor jeg blev kørt helt op til Røntgenafdelingen
- dejlig service - så slap jeg for at køre vild i de lange gange.
Vi ankom 10.30 - men jeg havde naturligvis et par sokker med, jeg kunne fordrive tiden med.
10.35 kom jeg ind, fik støvlen af for første gang i 2½ uge - og fik taget røntgenbilleder
derefter blev jeg kørt udenfor igen og efter kort til hentet af en ung mand,
der kørte mig ned til Ortopædkirurgisk ambulatorium (11)
Ca. kl. 11 blev jeg kaldt ind - billederne var fine (gudskelov!!!),
jeg fik klippet bandagen op og fjernet 3 hæfteplastre
- og skulle så have fjernet stingene - DET VAR KLAMPER -
og jeg skal hilse og sige, at vejret skulle trækkes meget dybt med lukkede øjne, medens de blev klippet af - det gjorde bare så ondt - men alt er jo en overgang - og det blev også overstået
og 3 nye plastre blev sat hhv. på anklen og skinnebenet.

På det tidspunkt var jeg noget videre groggy -
og så valgte lægen at give mig en hel del informationer, som jeg ikke fattede meget af:
plastrene skulle fjernes efter et døgn.
Jeg måtte gå i bad uden klumpfoden,
efter 2 uger må jeg støtte i starten med 5 kg (bare forsøg med en badevægt)
og derefter efterhånden op til halvdelen af min vægt
ny kontrol efter 4 uger, dvs. torsdag den 7. juli
farvel (klokken var ca. 11.30)

Jeg kørte atter til receptionen og bad om at blive kørt hjem
- jeg ville blive afhentet kl. 12.45
- om jeg selv kunne køre til informationen - ja det kunne jeg da lige så godt bruge tiden til ;o)

Jeg fik strikket en hel del videre på strømperne
- talte med 2 andre damer, som ville se, hvordan der strikkes 2 strømper samtidig på rundpind - og også med alle andre
det var dejligt at se andre mennesker omkring mig igen.

Præcist kl. 12.45 blev jeg hentet og sat op i vognen
en muslimsk mor og lille datter med dårlig fod skulle også med - de blev kørt hjem til Terslev
og derefter kørte vi en dejlig tur i solskinnet via Haslev, Dalby og Faxe - og jeg var hjemme lidt efter kl. 15
Jeg var da godt nok træt! og havde ondt efter klamperne

Ingen kommentarer: