fredag den 24. juni 2011

hertil min verden går

Jeg er ved at have indstillet mig på, at dette er min verden . .
"alt" er næsten indenfor rækkevidde - både fastnet og mobil telefon står på kanten af skrivebordet med computeren - her er også plads til et glas vand og et krus kaffe - samt en kuglepen til Soduko . . .
min fru moders soveværelse taburet, smukt broderet i gråblåt på strapudemaj, hvorpå jeg kan stille bøger, sy- og strikkearbejder
- og under den min strikketaske m.m. Under sengen står syæske affaldsspand, go'bidder til Diana, når hun kommer med avisen o.a.
Tirsdag blev teststrikningen færdig - det er ikke en model, jeg selv lige ville vælge (måske fordi modellen er vist i orange), men den blev rigtigt fin - så fin, at jeg fik lyst til at strikke en til mig selv . . .
og hvad har man så af passende garn på matriklen??
På håndarbejdsmessen i Middelfart, som jeg besøgte lørdag den 25. marts, blev Sus begejstret for Iris - hun bryder sig ikke om Dunlin - jeg æælsker Dunlin
- og hvad gør man så?? jeg købte kittet - og Sus overtog mønstret.
Der var dog kun 4 bundter af farven 19, og mine beregninger siger mig, at det bliver lige i underkanten. Heldigvis lå regningen stadig i posen med garn, så jeg kunne se, at det var købt hos Bente Rønberg.
Uha - ifølge farvekortet på hendes hjemmeside har hun ikke farve 19 - men jeg skrev - og var så heldig, at pga. en forglemmelse, var den nye farve ikke kommet på hjemmesidens farvekort - og hun sender endnu et bundt.
Garnvinden er ikke en mulighed p.t. - men jeg kan så fint sidde i kørestolen - med bundtet over ryggen på en spisestuestol (lige som "i gamle dage") og vinde garn.
Jeg har nu strikket ribstykket og sidestykkerne og i morges fik jeg taget op til hele vejen rundt - godt at man har KnitPro wire i 120 cm LOL
Der er mere end 500 masker - og de første omgange er lidt bøvlede - men derefter bliver det ta'me' strikketøj
I aftes - foran TVet - fik jeg også vundet noget bordeaux merceriseret bomuld, som en webstrikker solgte sidste år - planen er at strikke Karen Noes Afrodite

4 kommentarer:

Kludemutter sagde ...

Det kræver vist sin quinde at være dig lige nu ;)
Dejligt du ser ud til at få det bedste ud af dit uheld.

Yt

Lenka sagde ...

Giver Kludemutter ret! Men dejligt at se og læse at du forstår at indrette dig :-). Fortsat god bedring

Liselotte sagde ...

tja, man skal jo passe på med at ønske - det kan gå i opfyldelse - og man får tid til at strikke LOL

Sus sagde ...

Det ser da totalt hyggeligt ud, og du får lavet vildt meget, jeg kan godt være lidt misundelig over alt det du får strikket, jeg sumper mest i øjeblikket. Vi snakkes. Knus