lørdag den 16. juni 2012

Toronto CN Tower

 Britta og jeg havde talt meget om prisen på at komme op i CNN Tower - den var noget pebret - men endelig besluttede vi trods alt at tage derop og spise frokost - og det har jeg absolut ikke fortrudt - det var en oplevelse - medens vi spiste drejede vi ca. 1½ gang rundt og kunne se ned over hele Toronto. 14 etager oppe med elevator 61 sek. Tårnet blev konstrueret fra 1973-1976. Det er 553,33 meter højt, og er et TV- og radio-tårn


Første gang jeg så dette fly - trak jeg da godt nok vejret - man får jo tanker helt deroppe i luften - men der var en lille lokal lufthavn på øen ved havet - på et af billederne er verdens længste vej = 2.600 km.

 Dagens ret: alt godt fra havet: Muslinger, rejer, hummerhaler, krebs, laks, fiskefrikadeller samt fennikel og asparges - og det var virkeligt godt!!!

 Efter frokosten var lige tid til en lille gåtur ned til vandet og sidde i solen

16.30 kørte bussen kørte os videre mod lufthavnen først Karin, Bodil og Eva til deres hotel - de skulle først hjem søndag. I lufthavnen sagde vi farvel til Lisbeth. Vi checkede ind sammen, men flyet var mere end fyldt, så vi sad spredt. Der var bl.a. en del kinesere, som skulle på krydstogt i Østersøen - og så var vi på vej hjem og landede - ikke torsdag - men fredag, ikke godt da jeg havde et møde torsdag eftermiddag - og heller ikke kom til min vagt i genbrugen fredag eftermiddag - men hjem kom jeg da . . . . Alt i alt - En helt fantastisk oplevelse - og dejligt at være i Canada igen.

Ingen kommentarer: