fredag den 15. juni 2012

mandag - St. Jakobs - Mennonite by

 Vi ankom til St. Jakobs ca. 12.45. Britta var nødt til straks at have frokost og kaffe - så vi gik op ad gaden for at finde et sted - men det var mandag og uden for sæson, så der var ikke mange muligheder
gyngestolene her, kunne jeg godt tænke mig, stod her på matriklen - lige den rette højde og størrelse - men vanskelige at pakke i kufferten. Efter tunsandwich og kaffe gik vi længere op ad gaden og fandt Reichard's quiltshop - en dejlig butik med fint udvalg. Det blev dog kun til tråd til halv pris og en enkelt FQ - man skal jo tænke på sin vægt - altså i kufferten (max. 23 kg)

 Der var endnu en quiltshop lige i udkanten af byen - den var lukket - men Mennonite damen åbnede for os - men det var dog ikke noget særligt spændende udvalg, så vi gik igen
 Her var malet et billede - ligesom Nancy gør i Ailsa Craig - og sat på gavlen
I en af butikkerne var der salg af færdige quilts - jeg fik lov at fotografere . . . . 


Det var en fugtig og kedelig dag - igen

Der var lige tid til at få hævet penge til at betale Dini de $ 120 for køreturen via Niagara til Toronto - samt kigge i butikkerne og udstillingen i Siloen, før vi kl. 16.15 samledes igen og blev fordelt i bilerne - Vi var hjemme kl. 18, hvor Nancy havde lavet lækker gratin med kartofler og laks, og dertil brokoli og karotter  - og Tony havde meldt sin ankomst . . . . Efter maden forsøgte Britta og jeg at få pakket - dels i den store kuffert - dels i en lille til overnatningen i Niagara. DMI sagde regn tirsdag formiddag og sol resten af dagen - kufferternes vægt virkede fornuftig - jeg fik strikket lidt mere på uglekjolen, før det var min sengetid.

Ingen kommentarer: