mandag den 18. juli 2011

lørdag

var der lovet godt vejr, så allerede fredag havde jeg planer om at få ordnet bedet ved morgenterrassen. Når jeg sidder ved computeren her i Biblioteket, kan jeg kigge ud på det - og skvadderkålen stod tæt op mod en halv meter højt over hele bedet.
Lørdag ved 10.30 tiden greb jeg krykkerne og stavrede ned ad trappen og over småstenene til bedets venstre side. Gemalen kørte kørestolen ud, så højre side var mod stenene - og en trillebør blev placeret foran - og så gik jeg i gang!!
Jeg burde have taget et "før"billede, men det var bare for meget . . .
Jeg fandt ud af, at hvis jeg stod på venstre ben, placerede højre knæ i kørestolen og venstre hånd i bedet, så kunne jeg nå ret langt ind - og efter et par timer havde jeg fået renset det meste af skvadderkålen
De blå svampe blev fundet i fjernlageret og placeret. Nepetaerne stod fint op, men har efterhånden lagt sig ned.
Den blå phlox blomstrede - og ikke mindst den blå geranium, jeg fik af foreningen NORDEN står fint.
Kun det inderste kunne jeg ikke nå, men gemalen gjorde en undtagelse og fjernede det - det blev til et overfyldt trillebør
- og jeg kan nyde det pæne bed ;o)

Ingen kommentarer: