tirsdag den 19. juli 2011

en slidsom dag

Tirsdagen var en aktiv dag: Formiddagen gik med piller, mad, bade og vaske hår - og højre ben blev skånet så meget som muligt, så der blev humpet på venstre ben, støttende mig på gangstativet.
Her skulle der have været et smukt billede af Vallø Strand Genoptræning - men vi kom for tæt på bygningen, så det må vente. Vi ankom lidt før 13, og der var 3 andre end mig. Det viste sig dog, at jeg var den eneste på ankelholdet, og det var dejligt, men hårdt. På grund af betændelsen blev der ikke gået meget, men derimod - da jeg klagede over de overvældende hævelser - koncentreret om liggende øvelser. Den "fysse", jeg skal have, er på ferie, så jeg fik vikaren, og ham er jeg meget tilfreds med. Jeg har ligget med benet højt, troede jeg, men en pude er ikke højt - det skal meget højere op, så hjemkommen blev gemalen sendt til fjernlageret efter en stor plastkasse af den slags, jeg opbevarer garn i.
Der blev øvet veneøvelser - og i den tid jeg var der, blev foden mindre hævet. En hel del af de øvelser, som jeg har efterspurgt nærmest fra dag 1, så nu er det bare med at pumpe dagen lang, så alt vandet kan forsvinde LOL
Vi var lige hjemme og vende - og så gik turen til "foddamen" - en time med underfodsbehandling - det var såååå dejligt - og nu er jeg helt befriet for løs hud på højre fod, så længe det varer - men hun foreslog at anvende en skuresvamp herhjemme. Hun mente forøvrigt, at betændelsen kunne skyldes, at støvlen har gnavet - og det er da helt rigtigt, det gjorde den da faktisk! Jeg skal ikke gå for meget rundt for at undgå støv og snavs i - men det har jeg da heller ikke tid til
Jeg skal jo pumpe vand ud

Ingen kommentarer: