onsdag den 1. december 2010

2 sokker på een rundpind

Da jeg var på strik-in weekend, så jeg alletiders model, strikket i kunstgarn fra Hjertegarn, og da rygtet ville vide, at den lokale kludekræmmer var gået over til at forhandle Hjertegarn, var der ikke langt fra tanke til handling . . . . .
Desværre viste det sig, at netop det garn havde de ikke i sortiment :o(((
Vi kom dog i snak, da de fortalte, at de desværre ikke kunne skaffe den lille rundpind til sokker!! jamen, jamen, der er da ingen, der har tålmodighed til at strikke gnidret! - ligesom ingen heller ikke kan holde til at strikke på en 40 cm rundpind! Indimellem er jeg jo så social og hjælpsom, at det er til at kaste op over, så jeg tilbød fluks at starte på sokker, så kunderne kunne lære det - learning by doing.
I går hentede jeg så pinde, wire og garn - og i aftes fik jeg så startet på strikningen. Jeg valgte at køre til byen fra morgenstunden, dels skulle jeg have benzin på bilen - og det er jo billigere før kl. 10 - og dels lovede de mere sne og -fygning. Flere af butikkens damer prøvede at strikke, og nu ligger det parat til alle de kunder, der har mod på at prøve noget nyt.

Ingen kommentarer: