søndag den 5. december 2010

Søndagsindkøb

Atter en søndag, hvor vi kører til byen og køber ind - så er det vel allerede blevet en tradition - eller . . . .
Det har sneet i nat, så bilen skal atter fejes - hvis nogen skulle være trætte af at læse om det, så kan jeg konstatere, at jeg er endnu trættere af al den fejning . . . .
Temperaturen var på 0, så der var heldigvis ingen is under sneen - og heldigvis er der salg af juletræer i byen, og sælgeren sørger selv for rydning af vejen . . . Når nu ikke kommunen gør det . . .
Når man kører ud af "byen", er der 2 mere end skarpe sving - jeg kører altid meget langsomt - med forsigtighed - i dag, ved det første sving mødte jeg en mercedes, som øjensynlig havde alle rettigheder og kørte med større fart, end jeg lige syntes om, men med held tørnede vi ikke sammen. DH og jeg har hver vores favoritbutik - og vi besøgte begge - først Aldi (DH), hvor vi købte mælk, yogurt og andet, der er billigst der - og derefter kørte vi til Netto, hvor jeg havde printet en alenlang indkøbsliste . . . . Julesilden (Store Norske), kirsebærsaucen (Fynsk), og mandelgaven er nu i hus
- derforuden fik vi købt et lille juletræ til gårdspladsen - gad vide, om vi får lys på træerne i december . . . . .
På vejen hjem mødte vi en lastbil på amtsvejen, hvor der ingen sne er . . . . måske kunne der spares der . . . . Hjemme igen blev der pakket ud, og så gik eftermiddagen med at strikke TV, først til den Hemmelige Have - derefter til 1+ udgave af White Coloar - så jeg næsten glemte min kollosale forkølelse - der er meget creme i hornet, så at sige . . . .

Ingen kommentarer: