søndag den 28. november 2010

indesneet


Det var heldigt, at Connie tilbød at åben tombolaen, for lørdag morgen var vi i den grad indesneet. Jeg gik en tur hen i den anden ende af byen - dels for at købe pyntegrønt til at binde adventskransen - dels for at sondere vejen - det så ikke godt ud. . . . . Kommunen havde naturligvis ikke ryddet . . . . DH skovlede sneen væk bag bilen - og ned i indkørslen, og jeg var helt indstillet på at forsøge at køre til Red Barnet Tombolaen i REMA1000 til den sidste vagt - og så hjælpe med at pakke sammen.
Det er jo Tordenskjolds soldater, der tager vagterne. Det kniber med nye frivillige, men en af de "løse" tilbød at blive - så Birgit ringede og fortalte, at jeg ikke behøvede at komme - gudskelov!!!
Naboen kom forbi og fik garn og opskrift med hjem til en varm vest - og ellers holdt jeg mig indendøre med Edgar.
Søndag kørte DH og jeg sammen til "byen" og fik købt rigeligt ind af fuglefoder, mælk, yogurt, gær, katte- og hundedåser m.m. Da vi kom hjem igen, bankede jeg sne af træer - og aldrig så snart, havde jeg gjort det, før det atter begyndte at sne.
Bevægelse på gårdspladsen sker med stor forsigtighed, som når man har købt nye sutsko og ikke klippet snoren - for der er glat . .
Jeg fik bundet 2 adventskranse - en til lys - og en til hoveddøren.
Der er tændt op i ovnen og i første lys i adventskransen - så hvad betyder det så, at vi bliver sneet inde . . . .

Ingen kommentarer: