søndag den 28. november 2010

fredag

Fredag startede ca. 8.30 med at feje bilen ren for sne.
I rigtigt god tid havde jeg bestilt lodder og nitter til tombolaen - onsdag rykkede jeg og fik den besked, at de ville ankomme torsdag - torsdag rykkede jeg så igen: fragtbrevet var kommet men ikke pakken - panik - panik - panik.
Først fredag morgen blev det løst, og jeg hentede pakken i Strøby Egede på vej til Ølby Center, hvor vi skulle have tombolaen i REMA1000. Birgit og DH var i gang, da jeg ankom med mit tapetbord og tasker, men vi var klar til at åbne kl. 10. Der var rigtigt mange besøgende, og de blev hidkaldt ved at jeg sagde, at det var Red Barnet Tombola, og overskuddet går til udsatte børn i Danmark og Grønland - dette gav travlhed og et fint salg. Det sneede hele dagen, så da jeg lidt efter kl. 13 skulle videre til Kirkens Korshær Genbrugs Butik og min sædvanlige vagt fra kl. 13.30 - 17, måtte jeg atter feje bilen ren for sne - masser af sne!!! - og køre forsigtigt af sted. Der var få i butikken, så jeg fik "fri" lidt før og kørte så tilbage til Tombolaen, hvor jeg havde vagten, til butikken lukkede kl. 20, her var der også ret tamt pga. sneen. Jeg skulle have pengene med hjem og så have byttepenge med til lørdag morgen kl. 8, men heldigvis tilbød Connie at tage den tjans. Så måtte jeg atter feje bilen fri for endnu mere sne - godt at jeg altid har min gamle fejekost liggende i bilen.
Turen gik i sneglefart - jeg kom til at køre bag en bil, der kørte 35 km/timen - og det gjorde jeg så også. Det føg på tværs af landevejen, så det var ret spændende. Den lille vej op til vores by var ikke ryddet
- Stevns Kommune har altid haft en aftale med Vor Herre, om at Han rydder vejene -
og det var lige til, at jeg kunne køre op på gårdspladsen - det blev til ca. 13 timer ialt den dag - jeg var lidt træt . . . .
DH havde kørt fredslyset til Faxe, havde tændt lysene i kirken og faklerne, men valgte så at køre hjem - også den vej med besvær.

Ingen kommentarer: