fredag den 12. november 2010

efterårs sysler

Torsdagen var sidste "hele" dag før indsamling af uld og skind i Gotlænderforeningen her på matriklen på søndag, så planen var, at der skulle sorteres uld. Det er utroligt, hvad man kan finde på for at undgå visse opgaver, så . . . .
Jeg startede fra formiddagen med at rydde op og sortere i fryseren i grovkøkkenet - og en del gammelt fåre- og lammekød blev sat over at koge til katte og hunde.
Efter middag gik jeg så i gang med ulden, dvs. jeg måtte lige rydde op i Fjernlageret og værkstedet . . . . Jeg fandt bl.a. en pose med glas som jeg burde have været taknemmelig for at modtage i sin tid, men der var aldrig nogle, som ville lave marmelade til de glas . . . .
Det blev ialt til et par sække og en kaffemaskine, som jeg fik kørt på genbrugen - skønt - og så skulle bordet lige vaskes grundigt efter slagtningen den 10. oktober . . . . og da bordet nu var ryddet, bar jeg også en del krukker med pelargonia ind for vinteren
DH fik gravet lidt kartofler op

så først fredag formiddag fik jeg sorteret - men nu står det så også klar til søndag

1 kommentar:

Helle Sejten sagde ...

Du milde herregård, hvor du har knoklet. Jeg ville godt nok have ligget toalt flad efter den dag.
God søndag til dig.