onsdag den 30. juni 2010

udfordring . . .

Da Lis og jeg i april var på weekend i Quiltegavlen, fik Lis lært både at skære og sy på maskine. Hun havde en del blomstrede stoffer med, som hun fik efter Inger, og Helene foreslog Disappearing 9-patch - og at hun skulle købe ensfarvet blåt og rose til at skille blokkene! Allerede på det tidspunkt lurede jeg lidt - men jeg havde jo travlt med mit . . . . Vi havde aftalt, at jeg skulle komme forbi, når blokkene var syet - og det var så i dag. Lis havde nok forventet, at toppen var syet færdig i dag - men selv om vi var i gang fra 10 til 17+ så .......
Først fik Lis skåret alle blokke - og så fandt hun et gammelt lagen, vi kunne hænge op. Normalt er midten jo en anden farve - det var ikke tilfældet her, og der var rigtigt meget ensfarvet blåt og rødt, så det var ikke nemt at komme igang - blokkene blev sat op, flyttet og flyttet igen og igen - og til sidst var der 4 blokke tilbage, som bare blev placeret.
Under de indledende manøvrer fik jeg syet knapper i min silkedrøm, fik syet - mange - tråde ind i rundstykket - samt færdigmonteret denne udgave af elefantpungen. Ja - og også strikket lidt på en slyngel


Det foreløbigt endelige resultat!!
Lis har nu fået besked på ( :-) ), hvordan hun skal sy sammen - det bliver spændende at se det endelige resultat



Ingen kommentarer: