søndag den 13. juni 2010

fredag - fandens fødselsdag!

Fredag var der lovet opklaring om formiddagen - jeg nåede lige at hive et par skvadderkål - før formiddagen var overstået - og det begyndte at regne - igen - ca. kl. 8. Jeg fik så lige pakket det sidste sammen, lukkede for strømmen og fik stukket armen halvt ned i brønden og lukket for vandet!
Garnbutikken i Søndergade, Odense, lukkede - og åbnede derefter atter, nu som Strik Selv med ny ejer - jeg kiggede ind - men købte ikke noget (klap mig selv på ryggen!

Så gik turen til TDC ved Flakhaven for at høre om mulighederne for - igen - at se TV i sommerhuset, tja hvad skal jeg sige . . . . . Det er også dejligt at læse en bog og høre radio.

Det er småt med offentlige toiletter i Odense Midtby - og Magasin er helt umuligt - men i kælderen på Odense Rådhus er der godt muligheder.
Borgmesteren er atter ham med det humoristiske navn - han mangler bare Kaj, så ville det Kaj Anker Boye :-)

Lige et par billeder fra Flakhaven og statuen af den siddende H.C. Andersen - og så lige Sct. Knuds Kirke, Domkirken, hvor min fru moder blev døbt, konfirmeret og gift (den 3. juni for 65 år siden - sikke et gilde, hvis de begge var i live i dag)

Hvor ville det dog være meget, meget venligere, hvis der var lidt sol - men hele ugen har budt på regn i stride strømme. Så gik turen videre ud ad Kochsgade, via Munkebo til Husflid i Kerteminde, hvor jeg fredag skulle klare vagten alene.

Ingen kommentarer: