torsdag den 24. juni 2010

Havevandring og opdagelser

Det fine vejr Sankt Hans aften medførte havevandringer, og så ser man jo alting med andre øjne :-( Jeg opdagede i hvert tilfælde en del døde grene)
Efter at have tømt opvaskeren, lagt diverse duge og hynder på plads, gik jeg i gang bevæbnet med saks og ørnenæb
Først gik jeg i gang med ene af mine Cornus med røde grene - der var rigtigt mange døde grene - og da de var fjernet, gav det et helt nyt bed - men også bedre/mere lys til tomaterne
Derefter fik jeg lavet lidt luft om Rhododendrun bedet

samt fjernet visne blomster.

- og til sidst måtte jeg i gang med morgenterrassen, hvor den ene af mine sommerfuglebuske - Buddleja Blue Nanho var mere død end levende - det blev til rigtigt meget optændingsbrænde til næste hvide vinter
Selvom bedet ved terrassen ikke er det gule bed, så får disse glade, gule valmuesøstre lov til at brede sig, så længe de er pæne - så fjernes de - og bedes præges igen af forskellige farver af hortensia. Vores Humle, som vi ved et tilfælde fik med fra Lolland, skyder kun med et enkelt "forkølet" forsøg - måske er dens tid ovre - jeg håber det ikke.

Ingen kommentarer: