onsdag den 6. november 2013

værste storm i "mands minde"

mandag den 28. oktober var der varslet storm - og det blev den værste i mands minde - omend kort. Vi skulle have frivilligmøde i Café Stevnen, så jeg kørte afsted - på Højerupvej ud for Sandgaard var et træ væltet ud over vejen, men man kunne komme forbi ved at køre ud i marken, jeg fortsatte ad Håndværkerparken men på Tommestrupvej var der væltet træer til begge sider - så tilbage igen og ind ad Rengegade. Da hele byen er opgravet, er det altid spændende, hvilken vej man kan køre ad - men det lykkedes ned ad Vestergade, forbi Stationen og ad Kronhøjvej, men her var mindst 1 træ væltet, men det var muligt at parkere ved Netto. Da jeg ankom, blev vi dog hurtigt enige om at aflyse/ udsætte mødet til roligere vejr.
Her på matriklen var alle porte lukket og alle løse genstande flyttet inden døre. Nederst i haven havde vi et træ, der var dødt, men hvor vi var lidt nervøse for, hvordan det ville falde, hvis vi fældede - det problem har vi ikke længere - men det faldt så også ned på Philippa æbletræet

Hos naboen væltede et stort hyldetræ ned tværs over vores bagvej, så fruen her var onsdag ude med saks og fukssvans - jeg har ikke kørekort til det maskimekaniske. Torsdag gik gemalen i gang med det store
skyts - men der ligger stadig en hel del . . . Det bliver dog til brænde om et års tid - så intet er så galt, at det ikke er godt for noget.
Værst gik det dog ud over sommerhuset

- allerede mandag aften ringede vores bagbo og fortalte, at rækværket på Sydaltanen var faldet ned - og tirsdag morgen modtog jeg dette foto ;o(
Det er så uretfærdigt!! det var noget af det første, jeg fik lavet på sommerhuset - for 3-4 år siden - og nu kan jeg så begynde forfra - i stedet for at fortsætte . . . .
I morgen rejser vi derover for at lukke for vinteren, og måske får tømreren repareret inden længe . . . .

Ingen kommentarer: