tirsdag den 5. november 2013

Open European Quilt Championship Veldhoven

Jeg valgte fredag at koncentrere mig om butikkerne, der var i alt 71 meget forskellige!! Denne dobbelt weddingring, syet i dresden teknik var udstillet i Innova Longarm fra Norge - og Dear Jane quilten i en anden butik
Når vi gik fra hotellet kom vi først
til et område med walk in workshops - her er det Dirkje van der Horst-Beetsma, som demonstrerede den teknik, hun har vist i sin bog "And there was Art"
Her var også Ans Schipper-Vermeieren, som har vundet i Birmingham flere gange med sine
 små sekskanter - mange i selskabet investerede i mønstre - jeg undlod - sekskanter og over pap er ikke rigtigt mig længere . .

Derimod investerede jeg i en speciel saks fra Apliquick, som
klipper "usynlig" zigzag, og er næsten uundværlig til applikationer - hos denne dame, hvor jeg desværre ikke husker  navnet på butikken
Lørdag koncentrerede jeg mig om udstillingerne
- her er det "The Black Dog" -
eller det sorte hul af norske Sølvi Krokeide
Quiltene hang ned fra loftet, så man kunne se både for- og bagside - her Ray Charles af hollandsk quilter Karin Smulders van Erp.
 Det betød dog også, at det var vanskeligt at fotografere, da quiltene bevægede sig
Heldigvis kunne man for 3 euro købe et katalog med de 172 quilts.
Desuden var der 14 enkeltpersoner, der viste et utal af quilts, her Rita Frizzera, som klippede papirklip af frysepapir til applikationer - hun viste også fantastisk håndquiltning.
I Foråret 2014 har arrangørerne deres første udstilling i Berlin, derfor var der en del quilts med temaet Berlin - denne var Best of Show - en fantastisk quilt, syet af Claudia Scheja.




 nederst et par ret dårlig billeder, hvor man kan få indtryk af den dejligt store afstand der var mellem rækkerne af de ophængte quilts. Det betød også, at trods de mange deltagere lørdag, var det alligevel muligt at se hele udstillingen uden at skulle vente.
Alt i alt en fantastisk righoldig udstilling

Ingen kommentarer: