onsdag den 26. oktober 2011

strikke weekend i Basselund

Fredag formiddag pakkede jeg bilen til bristepunktet - nærmest - med strik og garn - og så lige gæsteseng og dyne/pude og lidt tøj - og efter min vagt i Kirkens Korshær Genbrugsbutik kl. 13.30 - 17.00 kørte jeg direkte mod Fyn og Basselund, hvor jeg ankom ved 19-tiden. Sus var i gang med aftensmaden - brændende kærlighed!! - og Anja var på vej . . . og så gik det ellers slag i slag hele weekenden.
Lørdag kl. 9.30 kom Bente og vi kørte til Middelfart, hvor vi i Kvickly mødtes med Pia - og så gik vi til Garniture . . . .
Hold da op en dejlig butik!!! De har nærmest alt ;o) Jeg havde bestilt bogen Masker og Mønstre, fik lov at prikke hul på en ballon - og vandt 2 nøgler strømpegarn!! (dejligt! for jeg har jo ikke meget strømpegarn LOL - de andre købte forskellige dejlige ting - og så gik turen retur. Sus kørte lige hjem og hentede ikke 2 bøger hhv til Connie og mig(fandt i forrige uge ud af, at Bilka havde Jaguarens datter til kr. 69). Efter frokost gik vi så i gang. Planerne indeholdt bl.a. at slå op til en Møbius - Sus havde smugtrænet til vores gavn - og Connie, Anja og jeg fik slået op.
Bente havde medbragt dejlig æblekage
Sus forsøger at forklare Jørgen, hvad en møbius er - han lyttede venligt, men forstod vist ikke helt meningen . . . .
Herefter skulle Bente lære at strikke flerfarvestrik - til et svensk stjernesjal - atter hjalp Sus
Jeg koncentrerede mig så meget om at hækle muslinger på alle kanter af toppen - det voldt mange bryderier at få det til at passe - så de andre hævdede, at de aldrig før havde oplevet mig så tavs
Efter aftensmaden forlod først Bente og meget senere Pia os - så søndag morgen var der kun "den hårde kerne" tilbage
Der blev strikket allerede ved morgenbordet

Ingen kommentarer: