søndag den 16. oktober 2011

oktobersøndag i haven

Hvad er dine planer for i dag? spurgte gemalen i morges. Jeg har opgivet at lægge planer, for der sker altid noget andet. I morges tømte jeg opvaskeren, der var bl.a. vasket en pande, da jeg skulle sætte den på plads, blev jeg foranlediget til at gennemgå alle gryder og pander og få dem vasket og sat i orden - det var jo ikke planlagt, men dejligt, da det var overstået. Gemalens plan var - for jeg ved ikke hvilken gang - at rense tagrender ud mod haven inkl. over den overdækkede terrasse - ja, ja, tænkte jeg - men minsandten om ikke det skete - det var heller ikke af storhed.
Jeg kastede mig ud i en ny ting: jeg prøvede, om jeg kunne presse mig i mine Jaco sko med snøre - og sandelig - det kunne jeg - og så var det udenfor. Jeg greb en ledig trillebør og var på vej ned ad bagvejen, da jeg blev distraheret af de mange uønskede træer, der var skudt op inden for gedebladhækken - der forøvrigt jo heller ikke er blevet klippet i år - hun har jo ikke gidet at bevæge sig udenfor - der blev klippet lidt for ind og så blev der ellers brugt såvel saks, ørnenæb og sav (savføreren var jo andetsteds optaget - og skulle så absolut ikke forstyrres LOL)
det blev en større bunke - men en hel del slæbte jeg selv ud til fårene, der behøver lidt extra, efter fåreklipperen var her i går. Selv om Gud mildner luften for de klippede får, så er det ikke helt nok
Diana vogtede på gårdspladsen - nu er hun jo alene om at gø :o( Forøvrigt nåede jeg ned på den anden side af bageste indgang - fik renset, så gemalen kan plante de lupiner, han "fandt" i en grøftekant - som erstatning for dem, han IKKE sprøjtede væk sidste år . . . . .

Ingen kommentarer: