lørdag den 30. januar 2010

Sneet inde

Fredag nåede jeg lige hjem, inden det hele føg til. Der kom - som loved - rigelige mængder af sne - og kombineret med en frisk vind - blev føget mange driver sammen - både i indkørsler - og på selve vejen. Da jeg stod op lørdag morgen, kunne jeg melde afbud til mit kursus - ØV!!
Trappen til hoveddøren var nærmest begravet - godt at Sørens sneskovl nu står permanent lige uden for døren - lige til at få fat i.


Køkkentrappen var værre

- forståeligt, hvis kattene ikke synes om at benytte kattelemmen
men vil man ind, så er der næsten kun den vej . . .

Hvad hjælper det med 3 indkørsler, når de alle er blokeret??
her er det vejen op til fårene - og bagom gården

her er bageste indkørsel - blokeret

Hovedindkørslen har den mindste snemængde - og var da også til at rydde. Sidst på formiddagen kom så sneploven forbi - og så blev der også lidt mere at rydde nederst ved vejen.



I køkkenhaven varer det vist lidt, før vi igen kan finde porrerne




Vandet i branddammen er for længst frosset - og er nu også dækket af et betragteligt lag sne.


DH vil hellere mase sig gennem sneen til brændeskuret - end rydde :-)
Måske skulle vi alligevel bygge ud og overdække arealet mellem stuehus og brændehus . . . .


DH mener, at jeg snart får brug for mere plads til mine stoffer, garn m. m.m.


Ingen kommentarer: