lørdag den 2. januar 2010

Nyt år 2010

Vi havde hyggelig og rolig nytårsaften i Faxe - dvs. roligt var der kun indendøre - udenfor var der nærmest krigslignende tilstande - hele dagen og aftenen blev der skudt forskelligt nytårs skyts af, hvilket naturligvis kulminerede et et sandt lys-orgie omkring midnat . .
DS ringede og ønskede godt nytår - i Bangladesh gik de over til vintertid kl. 24 og stillede urene tilbage til kl. 23 - dvs. 2 gange mulighed for at skåle.
DH har fået sat sin nye stander op - fint ser det ud - gad vide, hvor længe det varer, før også den har slået knude på sig selv . . .
Frosten har bidt sig fast, siger "de", og det gælder også genboens grund, hvor meget vand er frosset til is - pigerne her har dog ikke fundet skøjterne frem - de kæmper for at slå isen i stykker . . . .
Fredag blev jeg færdig med det andet par sokker til Isabella
Denne gang havde jeg valg mønstret Summer of Love - igen fra Vigdis' første sokkebog
Det betyder 2 down and 1 to go - det sidste nøgle er grå-blåt, og jeg strikker sandsynligvis Tast of Honey, som jeg tidligere har strikket til mig selv
I et øjebliks vildelse har jeg fået meldt mig til 10 shawls in 2010 - jeg kommer nok til at fortryde det, vi får se - under alle omstændigheder har jeg fundet mange fine, gratis mønstre på sjaler, som kunne være dejlige at strikke - kom også lige til at bestille dette sjal
Både i dag og i går har jeg dog syet en del - herom senere . . . .

1 kommentar:

Lavendel sagde ...

Godt Nytår - sidder og varmer mig med et af Gotlænderne!