lørdag den 30. januar 2010

Køge - livet for kort til . . .

Fredag eftermiddag er jeg som før nævnt altid på vagt i Kirkens Korshærs Genbrugsbutik i Strøby Egede Center. Denne fredag kørte jeg hjemmefra en times tid før - for lige at nå i Patchworkbutikken. Jeg havde meldt mig på et taskekursus hos RosQuilterne med Anne-Pia Godske Rasmussen, og jeg manglede noget grill-foer, gjorder, vliseline m.m.
Der var afmålt 25 min i butikken, og det kom til at passe.

Hvad jeg så ikke havde indkalkuleret var Køge - og deres chikane mod os fra syd. Jeg kørte hurtigt forbi stationen - og så holdt vi der!!! Bommen var nede, vi ventede på tog!! Så vidt jeg er orienteret, bliver bommene styret fra Roskilde, og Køge kommunikerer øjensynligt heller ikke med Roskilde - for vi ventede og ventede - og min tid forsvandt!!!

Endelig kom der et tog, og bommene gik op - der blev grønt, og vi bevægede os til venstre - her blev lyset så rødt!!!! - og så holdt vi igen - denne gang på skinnerne.
Er der noget jeg hader, så er det at holde på skinnerne - man ved jo aldrig, om der pludselig kommer et tog . . . .
Vi ventede og ventede - der blev grønt - og vi kunne så sno os ud og ind mellem chikanerne.

Her er det så, jeg ikke kan lade være med at ylpe over Køgernes uendelige chikane mod os fra Stevns. Jeg kan godt forstå, at det er en plage, at der hver dag kører 20.000 biler igennem Køge - det er det samme antal, der kører i hele Jylland - men i stedet for at forsøge at optimere trafikken, så den glider så pænt som muligt - så gør Køge det modsatte!

Ikke alene er der "rød bølge" hver morgen nordpå - mod København - men om eftermiddagen vendes den røde bølge, så den er sydpå . . . . .

For år siden fandt den tidligere borgmester så på at bygge chikaner på vejen fra Hvide Hus til Stationen. Der er en meget fin og stor P-plads i forbindelse med Stationen - så hvis man skal med toget - er man nødt til at køre den vej.
Ikke alene tog det uge efter uge at bygge dem - og vi holdt i kø hver eneste morgen. Det er ikke få huer til nyfødte, jeg fik strikke der . . . .
- det værste var, at man tillod busser og lastbiler at køre der - og så kunne man virkelig tale om kaos . . . .

Nå men, tilbage til fredag - da jeg nåede til lyskrydset ved Hvide Hus - hvad skete så??
Det blev naturligvis rødt!!!

Noget forsinket ankom jeg til min vagt, og fik afløst. Eftermiddagen var travl, der var mange kunder, og de blev der længe.

Vi har haft udsalg i uge 3 og 4 med 50% på alle varer
"Hash og nøgler har Kirkens Korshær ikke - men minus 50% på alle varer, undtagen smykker og Danmarks bedste lys"
- og atter havde vi et overordentlig fint salg. Annette og jeg købte selv noget :-)

I løbet af eftermiddagen kom den lovede sne i store mængder - og det tog mig næsten en time at køre de 20 km hjem - så der blev sovet fjernsyn en god times tid . . . .

Ingen kommentarer: