onsdag den 27. januar 2010

det årlige skindkursus

Week-end'en den 22-24 var det tid for mit årlige skindsyningskursus hos Hanne i Uldbutikken, Everdrup. Jeg har efterhånden deltaget 11 ud af 12 mulige år - sidste år sprang jeg over, da vi lige var kommet hjem fra Indien
Som altid var der dejligt gensyn med tidligere deltagere - såvel som nye deltagere. I år deltog Siff og hendes datter Ulrikke - og især Ulrikke fik syet - ikke blot de populære sut-støvler - men også en fin vest.
Hanne har 2 pelsmaskiner - og belært fra tidligere år - "kastede jeg mig straks over" den ene pelsmaskine og fin syet boa'er. Jeg er ikke gode venner med pelsmaskinen, og jeg har da også syet såvel min pels, veste, diverse huer, pandebånd og andet i hånden - men boa'erne kan jeg lige klare :-)
Planen var oprindelig, at jeg ville sy endnu en vest - denne gang med skindsiden ud - men de skind, Hanne og Svend Aage havde haft med til farvning i Sverige, var ikke kommet retur endnu.

Til gengæld fik jeg så syet mig et par vanter - dem er der brug for i disse kolde tider. Klimakonferencen i december fik så sandelig stoppet opvarmningen, og januar slår alle kulde-rekorder - koldeste januar i 23 år!!!

Der er mulighed for at sy både på pelsmaskine og symaskine - også Lisbeth syr sut-støvler . . .

Ulrikke syr gylden vest på pelsmaskine - med rød tråd!!

og Stina lærte at barbere. Strimlerne i barberet, ubarberet skind samt stof skal blive til en computer-taske - men der skal vist flere kurser til, inden den bliver færdig.

Ingen kommentarer: