søndag den 16. august 2009

høst

For 3-4 år siden ønskede Gert sig 3 kirsebærtræer (der var ingen her på matriklen) - så vi kørte i Thyme og han valgte dem selv ud
Et par år efter viste det sig, at det ene var et blommetræ - og i år bærer det helt fantastisk - så meget, at vi ikke kan nå at spise dem - så nogle er kommet i fryseren og i dag kogte jeg så marmelade af 2 kg -

Da vi for 40+ år siden blev gift bagte jeg rigtigt meget brød og boller - men Gert kunne ikke lide de "formildende omstændigheder" - det er "ligesom at gnave i en kornbunke" - så han fik sin mors opskrift på - efter min mening - "døde" boller - og dem har han bagt lige siden . . . Men i dag snød jeg mig til at bage franskbrød (jeg fandt ud af, at bageren tager kr. 28,- pr styk!!!) - og så blev der til denne himmerigsmundfuld
Det har dog også vist sig, at det var godt, at han tog fejl - for vi når aldrig at smage kirsebærrene - men fuglene skal jo også leve . . .

Vores solstik bærer fint i år - der er mange bær - men desværre er de meget små


Svedskeblommerne er på vej


og det samme æblerne på Flintinge æbletræet - det er rigtigt dejlige æbler, der minder lidt om Golden Delicious





Til sidst et billede af min kæmpehosta - der har bredt sig helt vildt ind i the Fairy roserne - så til efteråret må en del af den flyttes andetstedshen . . . .

1 kommentar:

Lavendel sagde ...

Hejsa - godt at se det gro!! Det der med mænd og brød...
Jeg er ved at drukne i mirabeller, men de kan jo blive til den mest fantastiske marmelade også.
mange hilsner Lone