søndag den 9. august 2009

En Bente Ting o.a. i uge 32

Som hvert år havde Bente inviteret til udsalg 1., 2. og 3. august (lørdag, søndag, mandag) - på trods af, at alle de dage normalt er lukke-dage i En Bente Ting. I år var der 10-års fødselsdag - utroligt som tiden "flyver". Det føles næsten som "i går", at Bente ved Storstrøms Quilternes sommertræf, der de første år blev holdt i vores lade og have på Vesterhavegaard, Flinting, Lolland - talte om planerne . . . . .

Lis og Birthe ankom her til matriklen kl. 10 mandag den 3. august - og efter omstigning til min bil - kørte vi til Aase - og derefter mod Sørup på Falster.

Bente har altid "kaffe på kanden", så vi havde alle medbragt klemmer. Ved ankomsten var Bente allerede i fuld gange med at skære - prisen var 50 kr/mtr - og minimumskøb 1 meter - dertil var der FQ til 10 kr/stk - så vi fik da alle lidt i kurven. Annie havde gjort endnu et taskemønster, så det måtte jeg have med. Jeg manglede 3 knapper til mit stitchery - og Bente er jo en kendt "knappoman" - men trods alt havde hun ikke noget, jeg kunne bruge.
Selvom det var 3. og sidste udsalgsdag - var der et vrimmel af koner - også en bilfuld fra Solrød

Jeg havde planlagt at tage lidt fotos, når vi spiste - men det glemte jeg i skyndingen - men på hjemvejen havde vi en kort drikke-pause - ved Præstø fjord - og så kunne jeg dokumentere, at ikke blot Lis, Birthe og Aase var med
- men også migselv
Tirsdag fik vi atter "feriebørn" fra Nyborg. De ville ankomme til Køge kl. 11 - men da jeg jo lige skulle i børnehaven fra kl. 9-11 - aftalte vi at mødes ca. kl. 11.30 i Patchwork Butikken i Køge - hvor de "tilfældigvis" startede udsalg :-). Jeg manglede jo stadig de knapper - men også her var det et problem - men jeg endte med at købe 3 blomsterknapper. Jeg fik også jellyrolls til Dorthe Jollmanns taskekursus - og lidt mere . . . . . .

Isabella og Frida blev her tirsdag og onsdag - og fik besøgt heste forskellige steder her på Stevns. Jeg havde strikket et par sokker til Isabella i pink/gult/beige Brugs-sokke-garn - men desværre glemte jeg at tage et billede :-(

Torsdag kunne jeg ikke bestemme mig for, om jeg skulle plukke ribs eller skrabe vinduer af - så jeg startede håndquiltningen på bryllupsquilten - og det var dejligt - sidde på morgenterrassen i sol og en let brise og bare quilte!! Hvorfor fik jeg dog ikke startet noget før? Det, der tager længst tid, er, at tage sig sammen. Om aftenen var første møde efter sommerferien i vores lille patchworkgruppe - denne gang hos Lis - hyggeligt!!!

Ingen kommentarer: