mandag den 3. august 2009

Besøg fra Austalien


23. maj kom min kusine Lilian på besøg i Danmark og i onsdags var det så min tur til at få besøg. Jeg hentede hende i Rønnede og efter lidt frokost og den obligatoriske havevandring kunne Lilian ikke længere holde sig i ro

Først blev der knækket salat af og brugt til at score point hos fårene - derefter gik hun løs på de visne roser på mine 2 New Dawn roser - lige så fantastiske, de ser ud, når de blomstrer, lige så elendigt ser de ud med alle de visne blomster, så det er et stort, men vigtigt arbejde at klippe dem af - senere var det terrassen, der stod for tur - selvom jeg har været over den 5-6 gange med kniv og bøjet ryg, så bliver det ved med at vælte op med ukrudt

Torsdag startede med regn, så Lilian fik garn og pinde og startede på en strømpe - sidst på formiddagen ringede Johns fætters kone - hun havde problemer med et patchworkkit fra USA - og det var da en skøn opgave, så de blev inviteret hertil, og efter nogen hovedbrud fik vi skåret alle dele og sat dem delvist sammen med knappenåle - hovedbrudet kom pga et utroligt stofmisbrug: firkanter på 4½" blev brugt til hurtigfirkanter - men mit råd var straks at sy de afskårne trekanter sammen til et nyt projekt!
Fredag formiddag ville Lilian give Diana en shampoo med 2 spande varmt vand
- Diana har nu tabt al underulden, så den stride overuld bliver ikke lækker og blød af en shampoo - men ren blev hun!!


Diana er ikke vild med den slags vand - hellere havvand - men det er jo alligevel lidt rart at være centrum og ikke mindst blive nusset




Besøget sluttede med frokost på morgenterrassen, før jeg - på vej til vagt i Kirkens Korshærs Genbrugsbutik

- kørte Lilian videre til næste stop: venner i Strøby Ladeplads
Et kort, men dejligt besøg - næste gang vi tales er det via skype :-)


Ingen kommentarer: