søndag den 16. august 2009

endelig sy-vejr - lukkekant

Lørdag den 15. august blev det eeeendelig sy-vejr - og oven i købet var jeg alene hjemme - så dagen startede tidligt med at skære strimler på 2" i de forskellige Jan Mullen rester, jeg kunne finde - de blev syet sammen og lukkekanten syet på sammen med "ærmer" - delt i 3 stykker, som Else Mikkelsen foreskriver - og jeg fik startet på at håndsy kanten til bagsiden.

Jeg var af den overbevisning, at Broken Dishez toppen havde ligget i små 10 år, inden jeg i foråret kørte den til BeoBeo for quiltning - men Jan Mullens bog Cut-Loose Quilts er udgivet i 2001 - og jeg har også i mit webshots fundet et foto fra 2002, hvor kun selve midten er færdig - så mon ikke jeg kan sige, at toppen blev syet i 2002 - og quiltet i 2009 - det er da også en betragtelig "liggetid" - fandt så også, at mine convergences har ligget siden 2004 - så det må være næste opgave efter lukkekanter på stack n'whack'en . . .

Ingen kommentarer: