søndag den 16. august 2009

uge 33/2009

Ugen startede med det første møde i Red Barnet Køge Lokalforening
Hans deltog ikke - men sendte en fyldt bolsje-pakke, så tirsdag efter børnehaven kiggede jeg ind i Danske Bank - som ganske rigtigt havde tømt glasset med bolsjer - så de fik en ombytning
- og jeg kørte i Nordea med pengene - det er jo altsammen et godt tilskud til Red Barnet - hvor vi forsøger at "øremærke" de penge, vi indsamler til et værested i Nordvest Grønland.

Foreningen Norden havde inviteret til bustur til Birkegårdens Haver - men da deadline var overstået, var der ikke nok tilmeldte, så vi måtte køre i biler - jeg vandt igen retten til at køre - ærgerligt, for jeg havde glædet mig til at sidde højt og kigge ind i forbipasserende haver :-) Jeg byttede min Kirkens Korshærs fredag eftermiddags vagt med Birthe, så jeg fik vagten torsdag eftermiddag . . .

Vi ankom til eftermiddagskaffen og hjemmebagte kager i gårdhaven - og derefter havde vi et par timer for os selv

Selvom jeg var der i forsommeren med Kirkens Korshærs genbrugsbutik i Strøby Egede - så kan jeg sige, at haven var endnu et besøg værd!!!

Der er overalt utroligt mange bænke - og vi fik prøvet næsten dem alle :-)
her kigger Gert dog efter, om han kan se nogle af de fisk, jeg hævdede at have set - og det lykkedes . . . .




Den japanske have er min absolutte favorit - og man kan sidde længe og kigge rundt - og hele tiden finde nye ting . . .











Dette er da et dueslag, der vil noget . . .



Men tiden gik og ved 17.30 tiden gik turen videre til Chr. VI Overdrevskro, hvor vi fik dejlig, gammeldags oksesteg med glaserede løg, bønner og gulerødder, hvide kartofler, surt og sød - ja, der manglede skam ikke noget . . .
og til dessert Citronfromage - skønt!
Vi var hjemme på matriklen godt kl. 21 - og der ventede en pakke med en jordbærtærte - og endnu har vi ikke fundet ud af, hvem der har anbragt den . . . .

Ingen kommentarer: