søndag den 31. maj 2009

zig zag - med ærmer

For een gangs skyld fik vi flaget op i dag - 1. pinsedag - det er jo en flagdag - og jeg nød synet af vores dejlige flag, mens jeg gik med enden højest i indkørslen - det er utroligt, så meget græs og ukrudt, der kan komme op, blot man vender ryggen til et øjeblik :-)
Jeg bøvler med ærmerne på min nye zig zag. Garnet er tykkere end opskriftens, og så længe jeg har den gule af Dunlin at måle efter, så . . . .
men, men, men - så havde jeg jo sat mig i hovedet at kamuflere mormor-armene og sætte ærmer i - og det har godt nok været sejt - jeg er nu på mit 4. venstreærme!!! -
Ingeborg skriver på sin blog om, hvordan hun har strikket ærmer i zig zag –
Mønstret fra blusen går igen i ærmet, som på grund af udtagningerne svipperlidt udad. De første 10 pinde efter opsamlingen af masker til ærmer er dog strikket glat for at udjævne V'et, som ville fremkomme foroven. Hvis jeg havde strikket sammenstrikningerne i midten, ville ærmets underkantblive for langt i forhold til kanten på overarmen, som så ville bue opad.For ærmets facon ville det dog have været bedre - tror jeg
Jeg har ved mit 4. forsøg kun taget ind, dvs. ikke strikket mønster - og det tegner bedre - vi får se. Forresten - også her kan rundpind med magic loop anvendes - hvorfor så bøvle med en "lille rundpind"

Ingen kommentarer: