lørdag den 23. maj 2009

Afrejse - og gotlandske pelsfår

Så nærmer tiden sig for Sørens afrejse - kufferten er pakket med sommertøj, og alt vintertøj og cowboybukser bliver efterladt her på matriklen - det er lige før jeg ikke tør nærme mig værelset for det forventede chok. Jeg har været i byen og købe fødselsdagsgave til svigerdatteren, der har fødselsdag den 19. juni (samme dag som min Tante Edith, der i år fylder 80 år - hun var gift med min fru moders tvillingbror (Hans og Grethe!!), der døde for en del år siden. Deres yngste søn hedder også Søren og bor i USA, ansat i en del år ved DVS og med amerikansk kone (med danske aner, men taler ikke dansk)).
Det er vanskelligt at finde en gave, når den ikke skal veje noget, ikke kunne gå i stykker og heller ikke fylde ret meget. Valget blev en Trip Trap servietholder - og nogle blå/hvide servietter - det vil passe fint til de muselmalede krus, de bl.a. fik af os til brylluppet, og ikke mindst til de muselmalede kopper, der stammer fra min farmor i gartnerbolien ved Oreby Slot.
Hvide lys blev det også til - det er ikke nemt at skaffe lys i Indien - og Bangladesh er vel det samme.
Foruden de sædvanlige rudekuverter og reklamer, bragte posten 2 dejlige breve i dag - dels fra Isabella og Frida med billeder fra deres hverdag - dels fra Tante Hanne med Helga Isagers hæfte Amimono knit collection Autumn/winter 2008

Ingen kommentarer: