lørdag den 23. maj 2009

patchwork - sidste lørdag i denne omgang

Lørdag den 16. maj var det sidste gang i denne sæson til patchwork hos Else Mikkelsen i Frederikssund. Desværre var der kommet et kort fra Tove, at hun har mistet sin patchwork-ånd og ikke kommer mere. Helle og jeg havde undret os over, at hun ikke var der de sidste par gange - og det er lidt sørgeligt, når man har "mødtes" gennem adskillige sæsoner.
Anne-Marie havde syet endnu en quilt med en god gammel blok - det er altid fint!!
Lena medbragte en klemmepose, købt i Netto, til inspiration - hør og rosa roser er jo altid øøøndigt - men modellen kan jo inspirere til kopiering.
Det store emne denne gang var åbentbart
Hidden/Disappearing 9-patch. Else har syet den gul/orange/brune prøve med firkanter skåret 6" - Bente brugte det mål til en hundequilt - dvs. hundestof i hjørnerne - og til hundekurven, for at den kan være til at se på, når hunden har forladt kurven. Alice havde syet en nuser mini skåret mål 2½" - til en nydelig babequilt.
-Jeg kom sidste gang til at investere i noget rødt batik
med grønne prikker, som jeg som et forsøg skar i 4" ninepatch - det røde stof skulle ikke være i midten - men det kom jeg til - så nu har jeg til 4 lunchservietter - 2 mest grønne - og 2 mest røde - godt det kun var en prøve - og jeg ikke havde skåret til et helt tæppe.

Ingen kommentarer: