fredag den 9. december 2011

patchwork - færdigt "arbejde"

Onsdag var vi inviteret til julefrokost kl. 16 på Møn. Gemalen mente, at så kunne vi køre via Toreby kirkegård (!). Vi kørte hjemmefra 13.30, skulle lige på apoteket efter piller til gemalen - derefter lige i Brugsen - og så gik det så sydover med fruen bag rattet. Det var blæsende, regn og riiigelig trafik, så vi ankom til Toreby Kirke nærmest på det tidspunkt, hvor vi skulle have været kørt derfra. Men vi fik da placeret en krans med kogler til Christian, en moskrans til svigerforældrene - og et moskors ved hovedstenen.
Retur igen mod Farøbroen - her var der overraskende meget trafik - mest lastbiler med elefantræs - og så via Bogø til Møn, hvor vi ankom præcist kl. 16!! Vi fik dejlig hjemmelavet mad: bidesild, marinerede sild, karrysalat, and, sylte, æbleflæsk, frikadeller, lækker blandet salat - og til sidst Ris á la Mande - så var maverne også rigeligt fyldt. Det bedste var dog den altid hyggelige stemning, når Altur klubben mødes.
Da jeg i sin tid gik på efterløn, mente jeg, at når Dronning Margrethe kan holde en ugentlig fridag og være kreativ - ja, så måtte jeg da også kunne . . . . . Det lykkes bare ikke!
Men torsdag gik jeg på 1. sal og fik syet det meste af den dag - syet? tja . . . der gik lang tid med at finde de rigtige røde stoffer frem til blomsterne på sakse etuierne - men jeg fandt kassen med de blå stoffer til disappearing 9-patch - så nu kan jeg komme videre med dem.
Jeg har meldt mig på 2 julegavebytter - en pakke til USA -. den anden til Norge. Da jeg selv holder af håndlavede gaver, føler jeg mig også forpligtet til at lave nogle selv - det bliver i år til det sakse etui, vi lavede i RosQuilterne - og som jeg lavede sykit til pakkeleg i sidste uge - og så fik jeg også i aftes lige færdigsyet et par nålemapper til dem. Elefantpungen har længe ligget parat til lynlås - og den blev så også færdig

Ingen kommentarer: