mandag den 26. december 2011

Juleaften

Juleaften i år skulle vi prøve noget nyt!
Nemlig at være alene 2. Træet blev pyntet Lille Juleaften - i år dog kun med ca. 1/3 af pynten i de 2 kasser, som med besvær var hentet fra den sydlige skunk. Gemalen måtte bære dem ned ad trappen - jeg kan ikke både bære mig selv og en kasse ned ad trappen - men man skal jo være ydmyg, så alene det, at jeg selv kan gå ned ad trappen er jo fint.
Lyskæden, der stammer helt tilbage fra min barn/ungdom virker stadig - ja, det var den gang, man lavede tingene, så de kunne holde. Selvslukkende lys i Georg Jensen stagerne øverst på træet.
Bordet blev dækket halvt. Madlavningen er jo det samme, om man er 2 eller flere, så der blev kogt risengrød fra morgenstunden, rødkålen blev snittet og kogt á la Kirsten Hüttemeier, og da risengrøden var kold, blev der lavet Ris á la Mande. Gemalen fortalte jo i efteråret, at alle kartofler var gået til, da de stod under vand, men da jeg nævnte brunkartofler? - kom han i tanker om, at der måske var lidt aspargeskartofler - og sandelig siger jeg Eder - der var nok til både hvide og brune kartofler - så det blev atter jul i det lille hjem. Jeg fik mandlen - mandelgaven var som tidligere Svikmøllen. Agnes fik atter et flip - denne gang var det Gert, der blev angrebet - jeg ved ikke, hvad den kat har gang i . . . .

Ingen kommentarer: