torsdag den 30. september 2010

Strikkefestival 2010 i Næstved

Weekenden stod så fuldstændigt i strikningens tegn: Der var inviteret til den årlige webstrik festival, i år på Næstved Vandrerhjem. Allerede i marts var der tilmelding, så jeg har glædet mig lææænge.
Det startede fredag efter kl. 16, og jeg var der lige før 18, og da var der allerede gang i strikkepindene - og de første garner var udsolgt . . .

Der blev strikket, gramset garn - købt garn - udvekslet erfaringer og vist frem til inspiration
Nogle havde endog medbragt pc for lettere at finde opskrifter - forhåbentlig var der ingen, der exploderede . . . .








Det var dejligt vejr, så nogle valgte at strikke-out - og ryge . . .

De fleste af os opholdt os nærmest hele tiden i kirken med de smukke glasmosaikker
- og strikkepindene nærmest glødede - dog afbrudt af måltiderne, hvor vi kastede os over buffeten - lækkert mad - jeg tror det blev en 2 kilo weekend . . . og der bliver slet ikke tid til motion i fremtiden,
hvis jeg skal have strikket alle de modeller, jeg faldt for - bl.a. Folklore - og Plisse, ja den synes jeg rigtigt godt om . . . .
Måske bliver der også lejlighed til at strikke til Heidis piger . . .
Bente B havde strikket dette smukke sjal af Kates garn - og man kunne byde på det - Marie gav højeste bud - og var overstrømmende lykkelig for sjalet

2 kommentarer:

mordorte sagde ...

Det ser ud til i havde en rigtigt hyggelige weekend

Heidi sagde ...

Kære Liselotte

Tak for en skøn festival.

Jeg ligger med en god gammeldags halsbetændelse, men har alligevel fundet kræfter til at ligge og drømme med Rasmillas farvekort.

Heidi - Amager