onsdag den 8. september 2010

mandag og årstid for masser af fluer og edderkoppespind

Mandag morgen startede tidligt - for tidligt kan man sige . . . .
Søndag aften - EFTER DS var kørt mod Herning i Mazdaen - kom jeg lige i tanker om, at Forden skulle til eftersyn om mandagen. Vi plejer at stille den aftenen før, men det var ligesom for sent. Jeg stillede mobilalarmen på 6.30 for at kunne være der kl. 7.30, hvor værkstedet åbner - men allerede før den tid vågnede jeg ved, at bilen blev startet. DH kørte derned til 6.30, men naturligvis var alt lukket og slukket - og han måtte gå hjem - det tog 50 timer, og han mente, at han skulle ynkes for det, men det var måske den tid, vi begge burde gå hver
dag . . . . Jeg startede med vinduespudsning i stuen - jeg plejer at klare 2 vinduer pr. dag, men havde planer om at nå alle de 5 mindre vinduer. Albert mente, jeg havde ryddet vinduet for hans skyld - og for at han kunne have et bedre overblik over, om Agnes kom - og så hurtigere kunne komme til at banke hende . . . Ved fast arbejde hele dagen nåede jeg 4 af vinduerne - det sidste plus døren klarede jeg, da jeg tirsdag kom hjem efter at have været Vestens Bedste om formiddagen . . . Denne årstid med fluer og edderkopper i massevis er ikke tiden for fine gæster - men forhåbentlig holder det nogenlunde . . . .
DH tog løg op og lagde dem til tørring på gårdspladsen

Ingen kommentarer: