torsdag den 15. juli 2010

udflugt til Køge

I dag havde DMI lovet regn, så det var dagen, hvor vi tog turen til Køge efter forskellige ting.
Dagen startede dog med sol - og temperaturen var på 23 grader, da vi kørte hjemmefra - og gæt, hvem der brokkede sig . . . .
Vi kørte først i Harald Nyborg, hvor DH fik den fræser, han længe har talt om - den er nærmest uundværlig til at rense mellem rækkerne i køkkenhaven :-) - og der måtte så også en laaang ledning til. Derefter i ElGiganten efter farve patronere til min printer -så i Jysk: Sidste år investerede vi i dette hvide sæt til morgenterrassen - men stolene er så brede, at de hynder, der findes på matriklen, ser ret sølle ud. Nu har jeg jo i sin tid besluttet, at på gårdspladsen skal der - fortrinsvist - være blåt og stedsegrønt, så hynderne skulle naturligvis være blå.
Jeg kunne vælge mellem sort og sort - se på billedet, hvad jeg valgte . . . . .
I januar modtog jeg et gavekort til Inspiration på kr. 300 fra HK, fordi jeg havde været medlem i 40 år!!! Når vi nu alligevel var i Køge, kørte vi da lige op i Bjerggade og parkerede - men i Jernbanegade var der ingen Inspiration mere - den var flyttet til torvet!! På dette tidspunkt var den længe ventede regn kommet - i rigelige mængder - så vi kørte på torvet blot for at finde ud af, af mange andre havde fået samme idé - men det lykkedes da i en sidegade. Kaffemaskinen i sommerhuset udstødte sit sidste suk, da jeg sidst var der, så jeg købte en Krupp, som lige kostede 299,95.
Ved siden af er nu en Tiger, den blev besøgt . . . . og så fik jeg også lige 3 forskellige grønne the i Vestergade - vi var hjemme igen efter 3 timer - godt opløst, så en morfar var lige tilpas . . . .
Tallerknen her indeholder min aftensmad - vi kæmper begge for
at slippe af med de extra kilo, der uopfordret kom med hjem fra Polen . . . .

Ingen kommentarer: