søndag den 9. maj 2010

sommerhus

Sommerhuset, som jeg arvede efter min mor/mine forældre, er absolut kun et sommerhus!! Det betyder, at det ikke kan benyttes om vinteren, og også at når sommeren nærmer sig, ja så skal der gøres rent overalt. Min fru moder havde meget strikse regler for, i hvilken rækkefølge, rengøringen skulle foretages: først skulle stuen tømmes og alt afvaskes - derefter køkken og værelser. Så længe min fru moder levede og boede i Odense, kunne rengøringer deles over flere dage - det er jo så ikke længere muligt. Enten må vi køre frem og tilbage på een dag og gøre rent - eller vi kan gøre som vi gjorde i år: lufte sengetøj og rengøre først - jeg gad nok vide, hvad min fru moder tænker i sin himmel . . . . .
I tiden efter læmninger er det vanskelligt at forlade matriklen, men nu er lammene "store nok" til at fårene ikke lukkes inde for natten pga. rævene . . . Torsdag den 29. så vejret ud til at blive tørt og rimeligt i temperatur, så vi pakkede og kørte fra morgenstunden - fik slæbt sengetøj og madrasser til os 2 ud til luftning. Der var ikke plads til mere - og nu er ikke kun stakittet mod nord holdt på plads med bånd - også bjælken i nordvestlige hjørne var bukket under og stakittet nu holdt på plads med flagline . . .

Min far, som jeg mistede netop 30. april i 1982, satte træpaneler op på alle vægge i huset, men de kan ikke længere klare vintrenes fugt. Jeg har i de 3 år, jeg har haft sommerhuset ønsket at få fjernet panelerne og få det muret op . . . . Fredag var der lovet regn i morgenstunden - morgenstunden viste sig at vare hele dagen - hvilket var en god lejlighed til at gøre et forsøg - og det blev da helt pænt . . . . så mangler blot resten af huset . . . .
Nu kan vi så heller ikke se TV i sommerhuset længere - vi har en gammel antenne og et gammelt TV, men det kan jo ikke modtage digitale signaler . . . Så var der god tid for mig til at læse Hypnotisøren færdig!! - jeg glæder mig allerede til næste bog


og man kan jo også strikke - jeg er i gang med rundstykke nr. 2


Ingen kommentarer: