søndag den 30. maj 2010

Nye stauder

Pinsesøndag havde jeg aftalt med Lene, Faxe, at jeg tog hende med til Tidens Stauder i Kongsted mellem Faxe og Rønnede
Foranlediget af åben have i august, havde jeg endelig taget mig sammen til at få flyttet 4 pæoner, som i årenes løb har trængt mere og mere, da de var placeret mellem en thuja og en laurbær, der dels var vokset - og dels skyggede, så vilkårene var yderst forringet.

Jeg havde naturligvis på forhånd været på hjemmesiden for at finde planter til skygge - men Marianne er jo en verden af viden om stauder - så - "at vælge er at vælge fra"
- men det blev til 2 Epimedium/ bispehue, 2 Eupatorium Cannabinum/ hjortetrøst, 2 høje, bordeau geranium samt "det løse"
Vel hjemkommet er planterne nu placeret - og det bliver spændende at se, om

Ingen kommentarer: