fredag den 23. marts 2012

jubilar

Da jeg var barn i Odense, måtte jeg "gå til" 3 ting - og min fru moder bestemte suverænt, hvad de 3 ting skulle være: nemlig svømning - en god ting, når vi var i sommerhus - og dertil ballet og dans. Min veninde "gik til spejder" og jeg var vildt misundelig ;o)
Da så Christian blev 8 år i 1978, startede han som ulveunge - og i 1982 blev jeg valgt i gruppestyrelsen, og snart derefter kasserer, en post jeg bestred i hele 16 år! Denne post betød, at jeg blev opfordret til at blive optaget i Sct. George Gildet - og ved nytårsgildehallen 14. januar 1987 blev jeg optaget som svend, efter godt et år blev jeg væbner - og efter 5 år ridder. Dette betyder så også, at jeg i januar i år havde været gildebroder i 25 år. Det blev markeret ved mandagens gildeting - jeg fik en nål og en vase med gildemærke - og gildemesteren sang fanfare ;o)
Er det dog ikke utroligt, som tiden går ..

Ingen kommentarer: