mandag den 19. marts 2012

Danmarks bedste håndarbejdsmesse - i tråd med tiden

Lørdag var gemalen kørt fra matriklen, så jeg var flere gange ude og se til "damerne" Hvert år når gemalen til det tidspunkt, hvor det nok er "indbildt graviditet" - eller "luft" - og heller ikke denne dag blev til familieforøgelse ;o) Jeg benyttede også dagen til at "kigge" på diverse garner - både mine egne og nogle, jeg i den sidste tid har modtaget.
Søndag var det så min tur til at forlade matriklen - allerede før kl. 8 ankom Lis og Birthe - og efter at have flyttet en del garnrester til Lis bil - så kørte vi af sted mod Middelfart og Danmarks bedste håndarbejdsmesse. Der var nær ved 200 km, så vi ankom lidt efter kl. 10 - og som min tidligere chef i BHU ville have sagt det - så var P-pladsen allerede udnyttet 110%, så vi måtte holde helt ude bagved på græsset - men hvad gør man ikke for at komme ind til slaraffenland LOL
Vi havde en plan om at kigge på alting først - og derefter måske købe noget. Lad mig sige det, som det er:
Den plan holdt ikke
Sus havde godt nok været på messen om fredagen - men kom alligevel - og mens vi andre fik lidt at spise, fandt Sus strikkepindene frem - hun strikker på endnu en kjole - jov, jov - det er moderne med strikkede kjoler nu - da vi kom forbi Bente Rønberg faldt jeg for denne PiCot spencer/kjole - for Bente har koboltblåt garn på vej - så forhåbentlig kommer den på pindene her på matriklen - inden længe. I mellemtiden kan jeg så starte en Paneldebat - i stålgrå bomuld/uld (Sus hævdede, at den var lys grålilla - men hvad ved hun . . . ). jeg havde lidt "æggepenge" tilbage, som kunne bruges til udbetaling.
Sus fik købt en pakkekalender til Olivia - jeg nøjedes med at kigge på broderierne fra fru Zippe . Selvom der var åbent til kl. 16, var vi klar til hjemkørsel allerede ved 15-tiden.
En lang, men utroligt dejlig dag med megen inspiration - og snak med venner, jeg ikke havde set længe. Forhåbentlig har jeg mulighed for at komme igen næste år!!

Ingen kommentarer: