torsdag den 3. november 2011

Sommerhuset lukket for vinteren

Når man sådan har været af sted på forlænget weekend, så trænger man altså til at slappe lidt af mandag formiddag!!
Men sådan gik det ikke, den ene efter den anden ringede og spurgte om dette og hint . . . og om aftenen var der møde i Red Barnet Køge Lokalforening - og 2 nye frivillige havde meldt sig, så der var extra forberedelser - heldigvis havde jeg da taget diverse brochurer med fra Landsmødet. Tirsdag var genoptræningen aflyst, og det var egentlig dejligt, for dels havde gemalen en "roman", der skulle renskrives og sendes - dels skulle jeg have samlet diverse til møde i Foreningen NORDEN Stevns
Onsdagens gruppemøde i Sct. Georgs Gildet blev aflyst/udsat, og da DMIs vejr så nogenlunde fornuftigt ud, så blev planen at køre til Fyn og lukke sommerhuset for vinteren. Sidste år kom sneen jo allerede midt i november og afskar os fra at komme dertil. Vi kørte hjemmefra i tåge, men "de" sagde, at solen snart ville brænde igennem. Det skete dog ikke, og hele dagen var sur, klam og tåget. Vi gjorde holdt i Bilka og købte bl.a. et kors, som vi fik lagt på mine forældres gravsten.
Bortset fra det lange græs, så så det fint ud og vi fik lukket for vand, aflæst både vand og el, pakket sengetøj m.m. og pakket pelargonierne i klapkasser
Nu er der rødt i grovkøkkenet, hvor de har fået rigeligt vand - det er jo 2 måder siden, vi sidste var i sommerhuset og fik vandet dem
Når de og jeg er klar, skal jeg have dem ovenpå, så kan de overvintre i gavlværelset på spillebordet . . . .
Diana var med - men lå det meste af tiden på gulvet og fulgte med . . .

Ingen kommentarer: