tirsdag den 29. november 2011

jeg overlevede . . . .

sidste uge - som uden sammenligning altid er den "værste" uge i året!
Det seneste 3 år har Red Barnet Køge Lokalforening haft tombola fredag og lørdag før første søndag i advent. Det betyder, at vi onsdagen før samles hos Birgit i Herfølge og nummerer gevinster og udfærdiger gevinstliste - som jeg efterfølgende renskriver. Jeg "plejer" så at benytte lejligheden til at køre et smut til Køge, når jeg nu alligevel er i "nærheden". I onsdags havde vi dog sorteret i den store bunke af spænder, klemmer og anden hårpynt - en bunke til Kirkens Korshær i Køge, en mindre til min Kirkens Korshær genbrugs butik i Strøby Egede - og en til Krisecenteret i Herfølge. Jeg kørte derfor lige et smut omkring Krisecenteret - hvor jeg, før jeg blev en falden kvinde, var frivillig - og det blev til en hyggelig snak - og glæde over hårpynten.
Derefter gik turen til Harald Nyborg efter en ny postkasse (nu-til-dags får vi posten leveret ind ad døren - der kommer jo mange bogpakker og lignende her til matriklen). Efter 1. januar skal postkassen jo være nede ved vejen - og så er det spændende, hvordan vi så får pakkerne - sandsynligvis skal vi helt til Store-Heddinge og hente dem - ??
Jeg var hjemme godt 4 - og her ventede Tina, som ikke kunne få hentet Amalie i børnehaven - det klarede vi så - og der var så ca. 15 min med benene oppe, før bilen atter blev startet og via Hellested og Maria kørte mod Roskilde og møde i RosQuilterne. En workshop med sakseetui var aftenens emne.
Hyggelig håndsyning - og der er planer om at sy nogle flere til julegaver (er atter "kommet" til at melde mig til et par julegavebytter LOL)
Fredag morgen gik det så løs med tombola: Kørte hjemmefra ca. 08.30 - og mødtes med Birgit og hendes mand i REMA1000, Ølby Center. Vi fik sat reoler og borde op og placeret gevinsterne i nummerorden. I år var der "genkendelsens glæde" - og der var travlhed med godt salg. En vagt var syg, så der måtte rykkes rundt, men jeg var nødt til at køre kl. 13 for at nå min vagt i Kirkens Korshær fra 13.30 til 17. Normalt tager jeg også den sidste vagt, men jeg var glad, da jeg fik afløsning og kunne køre hjem og sætte benet op.
Lørdag måtte jeg tage en extra vagt i Kirkens Korshær kl. 10 - den anden vagt kom ikke, og der var rigeligt at lave og godt salg, men kl. 12.30 valgte jeg at lukke, for endnu en Red Barnet vagt var syg. Jeg kørte via Herfølge, hvor Birgit havde sat frokost på bordet - og derefter til REMA1000. Salget i år var gået så godt, at vi allerede ca. 14.30 havde udsolgt og kunne pakke sammen. Overskuddet går ubeskåret til udsatte børn i Danmark og især Grønland - så det var dejligt med udsolgt.
Søndag blev der strikke-sumpet i sofaen det meste af dagen - jeg er lidt stresset over den testbluse, jeg har gang i - den SKAL være færdig senest onsdag!

Ingen kommentarer: