mandag den 10. januar 2011

Søndagsudflugt til Fyn

I løbet af den første uge i det nye år så vejrudsigten bedre og bedre ud især for søndagen - tøvejr i dagene op til og sol på selve søndagen, så der dannede sig efterhånden en "hemmelig" plan i mit hoved. Erfaringen siger mig, at man skal være påpasselig med at komme med planer om længere bilture - men fredagen bød på en lejlighed - og DH brokkede sig overraskende lidt. . . .
Planen bestod i at køre til sommerhuset på Nordfyn. Vinteren kom jo overraskende tidligt og med så megen sne, at turen derover for at lukke endeligt af for vinteren var umulig . . . Godt nok lukker vi altid for el og vand, når vi kører, men der er jo altid lidt vand i både toilet og rør - og de 15 pelargonier i vinduerne, som stammer tilbage fra min fars tid, var jo heller ikke hentet hjem for vinteren . . . .
Vi kørte hjemmefra ved 10.30 tiden og vejene blev finere jo nærmere vi kom Strøby Egede. DH kørte til efter Nyborg (!!), hvor jeg tog over -
kun jeg har kørekort til Fyn . . .
Vi gjorde lige et holdt i Odense - Klostervej, kiggede op til min fru moders lejlighed . . . og kørte ind til Submarine, Kongensgade, gik ad bagvejen og købte en fod delt i 2 - derefter videre mod Otterup, Norup og Bårdesø. Her begyndte vi at kunne se, at vinterkrigen også havde været her . . . Vejen ned til stranden var ryddet rundt om gården - dog isbelagt - men så stoppede legen også - Der lå en uoverskuelig bunke sne og stoppede for videre kørsel . . . . bare lige sølle et par meter, og vi kunne have kørt derned (ØV!!)
Jeg kørte tilbage - og ja, Hotelvejen var ryddet - vi kørte derne'a' - og mindsanten om ikke vi kunne køre på vejen langs diget - og bommene var åbne hele vejen igennem. Vejen var isbelagt og gav mulighed for at trække snurrekort - men det lykkedes at køre tilstrækkeligt roligt og langsomt, så vi kunne komme frem til sommerhuset. Vi havde begge gummistøvler med, for jeg forventede meget vand i haven (og huset), men det var minimalt - dog var der vand i vandbrønden, så DH fik kolde fingre, da han drejede på håndtaget . . . . Der blev læst såvel vand og el af, pakket sengetøj m.m. - samt fåreskindet i min stol, der var fugtigt. Pelargonierne er døde, men optimisme kan være mit mellemnavn, så de kom også med hjem
Kalciumclorid blev ophængt for at suge fugten.
Der var få pletter at blå himmel - og da vi kørte derfra så vi endda lidt til solen
Jeg havde inviteret os til kaffe hos Lone, der kæmper med manglende vand - nu dog alene koldt vand - det var hyggeligt lige at kigge ind - og dejlig med en pause, før turen hjemad begyndte.
DH gik hurtigt derhen, hvor de griner ad folk - så da vi kom til afkørslen mod Langeskov, kørte bilen næsten helt af sig selv fra - og hen til Factory Outlet. Der var kommet lidt nye stoffer - det sker ca. hver anden måned - så der blev købt lidt Debbie Mumm, William Morris og Kaffe Fassett til 100 kr/m - og der var atter det dejlige strømpegarn, så det kom også med.
Jeg landede på den hjemlige matrikel ca. 18.30 efter 400+ km - og det var atter en træt kone, der efter udpakning placerede sig i sofaen - der er altid noget godt i fjernsynet, man kan sove til - og det gjorde hun . . . .

3 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Sikke en tur...hyggeligt at se jer, tror lige jeg skal se det dér Outlet!

Liselotte sagde ...

Outlet'et er absolut et besøg værd - og det garn, de nu har igen er super kvalitet . . .

Annelise Pedersen sagde ...

Der er altid kaffe på kanden i Nyborg ;-)