mandag den 17. januar 2011

Offentlige myndigheder . . .

Egentlig burde de vel være til for vores skyld - altså for borgerne,
men ind imellem kan jeg have mine tvivl,
som nu her til morgen
- hvor jeg atter forsøgte at komme i kontakt med SKAT for at få information om indbetaling af afgift for ledningsført vand.
For første halvår modtog jeg et papirbrev, hvor jeg skulle indbetale i banken . . . .
for andet halvår intet . . . .
Telefontiden er fra klokken 9 - og jeg ringede præcist
- og igen en uendelig omgang tryk
- og sandelig siger jeg - der kom et levende menneske i den anden ende . . . .
Glæden var kort, det var en forkert afdeling, men hun ville stille mig om
- vente, vente og vente
- så fik jeg omstillingen
- vente, vente, vente -
her havde jeg dog været så "smart" at sætte højtaleren til,
så jeg kunne fordrive ventetiden med at strikke . . . .
ca. en halv time gik der denne gang - og så kom der et levende menneske . . .
Jamen, fik jeg at vide, du skal da taste-selv . . . .
?????
Jo, for nu havde jeg jo tastet-selv på momsen, og så kan jeg også på afgiften . . . .
Punktet var så bare ikke på menuen, når jeg var logget ind -
men så skulle jeg bare sådan og sådan -
tak for det, for nu er der både tastet-selv - og betalt til tiden
så gik den formiddag

Ingen kommentarer: