lørdag den 8. januar 2011

lysene er slukket

,træet plyndret og smidt udenfor - og forude venter uendeligt mange mørke dage, hvor det kræver næsten umenneskeligt extra energi hver gang, man er nødt til at bevæge sig uden for huset . . .
I Kirkens Korshær Genbrugs Butik, Strøby Egede, hvor jeg foruden af være sekretær i butiksudvalget også har fast vagt hver fredag eftermiddag, var det i går næsten en måned siden, jeg sidst var der. DS og DDIL ankom jo fredag den 17. december - og butikken har være lukket i mellemdagene.
Mange har benyttet fridagene til at rydde op i deres tøj, så der var kommet meget ind - så meget, at det var næsten umuligt at se, hvad der var . . . . Yderligere har vi hver første fredag/lørdag 50% på alle varer undtagen smykker og Danmarks bedste lys - så vi havde utroligt travlt i går.

Vi har hørt fra andre vagter, at de keder sig - det kunne vi også godt tænke os at prøve - som jeg plejer at sige, det er den dårligste arbejdsplads, jeg har haft: jeg får altid kold kaffe - hvis jeg når at få noget - og jeg har aldrig tid til at strikke blot en kort pind ;o) - men ok, formanden har lovet 100% lønforhøjelse i år, så det ser vi frem til . . . .

Kirkens Korshær har et lager i Holbæk, og de henter kasser med tøj hos os en gang om måneden, så vi fik sorteret i det tøj, der har hængt længe og pakket i kasser. Butikken er ikke så stor, så vi har plads til 6 kasser, og det passer også nogenlunde til det, vi kan pakke sammen hver måned. Det tøj, vi sender til Holbæk, kan andre butikker så rekvirere, det er jo ikke alle butikker, der som vi har en container til modtagelse.
På vejen hjem var jeg lige et smut omkring SuperBest - jeg havde modtaget en SMS om, at min fødselsdagsgave var ankommet med GLS fra BonaParte - og så var det ellers en træt kone, som kom hjem til matriklen.

Ingen kommentarer: