søndag den 16. januar 2011

søndag igen

så er det blevet søndag igen - de går hurtigt, dagene
Den forgangne uge har været fyldt med "pligter",
mandag skulle der skrives annonce og omtale for det arrangement, foreningen NORDEN har tirsdag den 25. januar. Kristian Massey Møller, valgmenighedspræst, forfatter og historiker holder i Valgmenighedens sal foredrag "Berømte Stevnske kulturbæreres opbrud" - om Martin A. Hansens og Niels Larsen Stevns rejse fra land og by. Mandag skulle der også skrives og udsendes dagsorden for Red Barnet Køge Lokalforenings generalforsamling i Ølby Sognegård mandag den 17. januar.
Mandag aften var der så gilde-gruppemøde i Karise - emnet var yndlingsmusik, -roman, -maleri - og det blev en hyggelig aften med mange gode input. Jeg er den eneste - til nu - som er begejstret for Christian Mørk, især De Ti Herskere, og vi kom omkring Shamanens datter, Kaj Munk, Nevil Shute, biografier bl.a. af Tom Buk-Swienty om den legendariske Jacob A. Riis, som i 1870 slog sig ned i New York - åh, hvor er der dog mange bøger, man gerne ville læse . . . .
Tirsdag var programmet same as usual: Vestens Bedste i børnehaven om formiddagen - StrikCafé om eftermiddagen.
Onsdag: GIM møde kl. 11 i Næstved - 1 times kørsel - 3 timers møde - 1 times kørsel = hvad jeg kan sige om det. Om aftenen begyndte jeg så at kigge på vandværkets regnskab, fik stillet op m.m.
Torsdag: formiddagen gik med at foreberede oplæg til dagsorden med regnskab til vandværkets generalforsamling mandag den 31. Jeg er godt nok ikke sekretær, men med regnskabet på dagsordenen slipper jeg for at kopiere . . . Om aftenen havde vi så bestyrelsesmøde. Kommunen har atter påpeget nitratindholdet (det er jo det, der giver den gode smag), og vi diskuterede muligheder i fremtiden - hvorom alt er, så tjener kommunen atter penge, som vi ikke får noget for.
Fredag ringede jeg til SKAT, mangler et bilag til indbetaling. Til trods for, at vi befinder os i 2011, er det ikke muligt at maile dem . . . . Man ringer op "de har nu 2 muligheder" trykker, De har nu 4 muligheder trykker, De har nu 3 muligheder trykker, De har nu 6 muligheder trykker og endelig er man der - tror man da - alle medarbejdere er optaget, der vil være en ventetid - Jeg ventede i næsten en time - forgæves - og måtte opgive, da det var blevet tid for at køre til Kirkens Korshær genbrugsbutik. I butikken var der atter nok at gå i gang med - kunder var der ikke mange af denne eftermiddag, hvor Mary af alle dage valgte at tage hjem fra Rigshospitalet med Erik og Emma - eller Kristoffer og Dagmar - eller . . . .
Om aftenen var der torskegilde på Laterna i Rødvig for bestyrelse o.a. i Foreningen NORDEN. Dejlig torsk med tilbehør og pandekager med is, hvorefter vi kørte hjem før kaffen - DH til telefonvagt - jeg til pakning for den månedlige patchwork-lørdag i Frederikssund.
Natten var lang - begyndte med lidt lang næse, som udviklede sig til meget - og hoste tillige - ved 6-tiden måtte jeg krybe til korset, jeg - som aldrig spiser piller - tog 2 panodiler. Det var dog ikke nok, så det blev ikke til Frederikssund denne lørdag - surt!!

Ingen kommentarer: