torsdag den 18. september 2008

- og hvad har jeg så lavet i dag?

Jeg startede fint i morges - stod op ved 8-tiden, hvilket er 3 timer senere end onsdag, hvor jeg var oppe kl. 5 for at køre på arbejde kl. 6 - det kaldes flexibel efterløn :-)

Jeg startede iht. Flylady med at få tøj på - det sker ikke altid lige fra morgenstunden. Jeg strikkede lidt på min FLS, mens jeg så morgentv - jeg er startet på ærmerne. Det er lidt noget bavl, på 40cm rundpind nr. 5 - men jeg kan se en ende på den nu.

Jeg er igang med at sy en lunchserviet, hvor jeg har applikeret "frogs in love" på - jeg skulle have quiltet stykket med grønt, men da der var den sædvanlige, anvendelige beige tråd på symaskinen, ville jeg liiige sy noget med den først!!

Jeg har syet en nålepude, dvs. broderet en grøn frø, reverse applikeret den ind under noget prikket pink stof, som jeg lagde, hvor jeg kunne finde det igen til bagsiden - det brugte jeg så nogen tid på ikke at finde, og valgte til sidst noget andet stof til bagsiden.

Så skulle der også lidt fyld i nålepuden. Jeg bruger normalt afklippede fødder fra sokker, men til en gave var det måske ikke så godt. Men så har jeg syet et par boa'er af uklippede lammeskind. Efter nogen tids søgen fandt jeg børsten, og fik børstet 2 af boa'erne - derved kom der nok fyld.

Jeg købte på udsalg en nederdel, der skal lægges op - den blev målt, klippet og forsynet med knappenåle, så jeg lige kunne sy den op, men så var det pludselig blevet frokost.

Frokosten bestod atter i dag af 2 kogte majskolber til hver fra haven (så er man beskæftiget resten af dagen med at pille tråde ud mellem tænderne) - derefter gik jeg i haven for at samle nedfaldne filippa æbler sammen i en trillebør til fårene - så græsplænen kunne blive slået - måske først i morgen.

Mens jeg opholdt mig på græsplænen, så jeg, at der var nogle grene, jeg burde klippe af, så jeg greb mine havehandsker og min felco saks og gik i gang. Naboen har klippet "hækken" tilbage, - men har ikke fjernet det forb...... efeu, der kvæler ikke alene hækken, men også syrener og andre buske i hegnet - og haven er nu atter blevet helt åbent til vinteren. Jeg fik hevet i bunkevis at efeu op - og revet, så der er plads til at plante et par selvgjorte buske - blå budeleja og gul forsythia, som på sigt måske vil dække lidt udadtil.

Min "savfører" og jeg fik en snak om, hvilke grene han skulle skære af i morgen - og derved kom jeg lige om i den nordlige ende af haven - fik samlet 3 Flintinge æbler samt nogle blommer til aftensmaden.

Atter i år har vi squash til "Boel og alle børnene!"

I aften skal jeg til fødselsdag, så der skal pakkes en gave ind - og spørgsmålet nu er, om jeg får quiltet den lunchserviet i dag - eller måske i morgen.

Nej, det blev alligevel i dag - først måtte jeg dog lede lææænge efter en sort tråd, som skulle bruges i undertråden - jeg havde en million - næsten - marineblå, så det var godt, at der stadig er dagslys - så jeg ikke måtte sy tilbage i morgen. Efterfølgende skulle den lige stryges - det skulle nederdelen også - og så røg der lige nogle lommetørklæder med samtidig - skønt!! Nu mangler bare en skjorte - det er ikke lige min livret, så den må vente!!

Ingen kommentarer: