tirsdag den 15. oktober 2013

uge 40

Uge 40 er den uge på året, hvor vi slagter. Lammene er så 5 måneder, og vædderlammene er begyndt at slås - både indbyrdes og med Axel - og "damerne" er tæt på at blive "villige"
Normalt sker det en søndag, men slagteren kunne ikke, så der blev slagtet tirsdag og torsdag eftermiddage. Vi har jo ingen "unge mennesker", vi kan bede om hjælp, så jeg beklagede mig lidt til strik på biblioteket - og Lene tilbød straks, at hun gerne ville komme efter arbejdstid og hjælpe til - det lettede noget på mit humør, for gemalens skrantende helbred og manglende kræfter betyder jo, at konen må yde lidt ekstra. Gemalen valgte ud, Lene trak ud - og jeg kørte trillebørene op til laden - og skind i brændehuset, hvor der kommer 5 kg salt på hvert. Efter grovpartering atter kørsel til fjernlageret, hvor kødet bliver lagt til køling natten over - jeg har forsøgt at regne på, hvor mange kilo jeg har slæbt - men opgav - men min grund træthed blev nået den uge.
Fredag eftermiddag kørte jeg det sidste lam til Nr. Aaby, hvor jeg overnattede for lørdag at køre til fødselsdags strik-in hos Bente
Connies Topstykke var færdig og passede, skønt den var beregnet til mindre størrelse (den mindre størrelse må så være nået ;o)  )
og hun strikkede nu på min fødselsdagsgave - er jeg sikker på - det er i hvert tilfælde min yndlingsfarve LOL - Anja strikkede endnu på Topstykket - og Sus blev færdig med Linier LM Design, strikket i grå Silke Bloom - flot, Bente strikkede stribet halstørklæde i garn, købt i Garn-Garagen på vej til Fanø Strikkefestival - og jeg strikkede på Samsø i "mit" Gotlandsk pelsuld, meleret med en tråd lys og en tråd mørk grå - en "farve", som vist ikke var i sortimentet ret længe . . . . .

Ingen kommentarer: